Zo, de introductiedagen zitten erop. We zijn volgepompt met informatie en hebben heel veel mensen ontmoet. Van de meeste mensen zijn we de namen inmiddels alweer vergeten (gelukkig bestaan er naambordjes ). Er zijn studenten vanuit heel de wereld, maar er zijn ook redelijk veel Nederlanders die het komende jaar op Redcliffe zullen studeren. Het is best fijn om weer even lekker Nederlands te kunnen praten met anderen! Na deze twee introductiedagen is het wel even slikken: er komt heel veel op je af, er is veel te doen, er wordt veel van je verwacht en alles lijkt even interessant. Fijn om weekend te hebben, om alles op een rijtje te kunnen zetten en de juiste keuzes te maken. Opvallend: We hebben beiden wel duidelijk ervaren dat we ‘hier’, op de school en deze studie, op de juiste plek zitten.

 

We moeten dit weekend gaan uitzoeken welke vakken we willen gaan volgen het komende semester. In totaal moet je in het eerste en tweede semester 12 vakken volgen en hier ook essays voor schrijven. De essays en de zelfstudie schijnen best veel tijd te kosten. Hier zit voor Hans ook een wekelijkse stage bij. En voor ons allebei een ‘personal development’ programma. De essays worden beoordeeld door een docent van Redcliffe en een van de Gloucestershire universiteit. Dus Hans moet echt aan het studeren . Annemarie gaat proberen om onder de schooltijd van de kinderen zoveel mogelijk lessen te volgen en daar ook het huiswerk voor te maken. Daarnaast hebben we nog 2 uur ‘communitygroup’. En er wordt ook nog van ons verwacht dat we 4 uur per week corvee doen op Redcliffe, dat heet dan ‘Teamwork’… We zijn benieuwd of we dit allemaal een beetje goed kunnen combineren met ons gezinsleven.

De vakken die we waarschijnlijk het eerste semester (tot de kerstvakantie) gaan volgen zijn:

  • Spiritual formation for life and ministry
  • Interpreting the Bible in intercultural contexts
  • Thrive! Equipping for cross-cultural life and ministry
  • Introducing applied theology in global perspective
  • Transforming teams: developing and sustaining in intercultural contexts

De kinderen hebben inmiddels hun derde schoolweek achter de rug. Eva is de afgelopen donderdag op een ‘school-trip’ geweest naar één van de mooiste kastelen uit de omgeving, Warwick castle (zie foto). Ze heeft zelfs een echte prinses gezien . En ze mocht twee keer bovenin de dubbeldekkerbus zitten. Ze voelt zich in de klas steeds meer thuis.

 

Deel dit bericht

Recente berichten

Archief

Recente berichten

Archieven

VERANDER VANDAAG EEN LEVEN

Where there is no faith in the future, there is no power in the present.

John Maxwell